Saturday, June 3, 2017

Bunga - Warna Air Bahagian 2

           Saya masih lagi meneruskan latihan menggunakan warna air. Ini adalah minat kedua yang saya temui. Saya masih mengambil pendekatan melukis lukisan yang mudah. Melatih yang mudah dan membiasakan diri dengan bermain dengan warna.

            Melukis menggunakan teknik ini tidak memerlukan lakaran pensil. Terus sahaja dilukis pada kertas ataupun canvas. ( Di entri akan datang, saya akan memperkenalkan beberapa individu yang menjadi mentor tidak rasmi untuk belajar ).


            Saya menggunakan warna air dari ‘Pop Artz’ – ’12 Gouache Colours non-transparet water based colours’ berharga RM 15 seunit. Pada mulanya saya menggunakan warna poster- ‘BUNCHO’ tetapi tidak menjadi. Warna tidak mengembang dan apabila kering ia tidak kemas dan cantik. Bertompok-tompok.





No comments:

Post a Comment