Monday, May 29, 2017

Kad - Warna Air

             Setelah beberapa kali membuat latih tubi menggunakan warna air, saya mula beralih dari latihan tersebut kepada sesuatu yang lebih berani. Melukis terus di atas kertas.

            Tetapi untuk mengaplikasikan keseriusan di atas kertas, saya menggunakan kertas A4 180gm. Ia lebih tebal sedikit berbanding kertas A4 biasa. Rujukan tetap saya gunakan untuk mencari kepelbagaian ketika melukis.

            Saya menggunakan dua jenis berus warna iaitu ‘round’  dan ‘point round’ kerana dua jenis ini amat bersesuaian dengan saya yang baru mahu memulakan latihan.  




                                     Sumber dari internet : Jenis-jenis berus warna

            Mengikut kepada kefahaman saya mengenai lukisan warna air ini, teknik pembuatannya sangat penting bagi menghasilkan tona warna yang menarik dengan corak atau lukisan yang cantik.

            Ini hasil garapankecil saya. Alhamdulillah.. Tanpa izin Allah, saya tidak dapat melukis seperti ini. Saya masih cemburu (yang sihat) kepada mereka yang mampu melukis dengan cantik sekali.










No comments:

Post a Comment