Monday, May 29, 2017

Majlis Lambaian Kasih

Terima kasih kepada guru dan kakitangan, sahabat dan kekanda-kekanda yang telah mengadakan majlis lambaian kasih bersempena perpindahan saya ke sekolah baharu. Berkongsi majlis perpisahan Cikgu Halim dan persaraan Guru Besar serta GPK 1.
Rasa malu menebal sebenarnya setelah lama tidak bertemu dengan mereka. Kembang dan tidak boleh pula menguncup saya menahan rasa segan.
Perkara paling membuat rasa hati tidak keruan, diletakkan saya semeja dengan Guru Besar sekeluarga dan GPK 1 sekeluarga. Mati kata-kata saya dihadapan mereka.
Nasib baik saya makan kenyang, yang bahagian ini saya mampu tangani. Hahaha...Okey berbalik kepada majlis tersebut, saya kebuntuan menyediakan teks. Sungguh saya tidak perasan saya akan berucap dihadapan mereka semua. Kaku. Bila diingat-ingat kembali, merapu sungguh teks saya.
Ucapan ribuan terima kasih di atas pemberian hadiah yang bermakna. Hari guru, terima almari kecil. Majlis perpisahan dihadiahkan pula kipas meja yang cantik. Memang kedua-duanya saya sangat memerlukan. Kebetulan.
           Terima kasih Allah kerana semuanya kelihatan teratur.
Terima kasih kepada kalian yang bersusah payah menyediakan dan mempersiapkan dengan hal yang indah-indah. Semoga Allah membalas keiklasan kalian.

Maafkan saya kegugupan berucap waktu itu.
Guru Besar seorang lelaki, kalau mahu tahu yang mana satu dia. Itu.. Ha.. Yang buat bentuk hati. :)

No comments:

Post a Comment