Friday, May 5, 2017

Persediaan Awal Melukis Doodles

             Facebook antara medium yang saya gunakan untuk mencari ilmu melukis doodle, saya temui beberapa grup yang melukis doodle yang dikongsikan oleh pelukis-pelukis doodle amatur  mahupun professional ke dalam grup tersebut sebagai motivasi kepada pelukis-pelukis yang lain. Saya ketahui kewujudan grup-grup doodle setelah diberitahu oleh rakan saya supaya mencari dan melihat apa aktivti penggemar doodle lakukan.

            Ilmu tanpa amal sudah semestinya perkara yang mendatangkan kerugian, ilmu yang tidak dipraktikkan juga akan hilang fungsinya. Saya cuba mendisplinkan diri untuk sentiasa melakukan latihan melukis doodle. Malah saya sentiasa peka material yang digunakan oleh pelukis doodle. Tidak hanya semata-mata menonton video, saya bertanyakan Puan google  bertanyakan fungsi, nama, jenis produk dan juga lokasi untuk membeli.

            Saya mencari alat tulis yang digunakan untuk melukis doodle. Saya membelinya secara berperingkat, apabila agak pandai sedikit melukis, saya tambahkan lagi koleksi alat tulis saya sedikit demi sedikit. Adakalanya agak sukar untuk mencari material doodle dan hanya boleh diperolehi melalui pembelian secara dalam talian (online).

Pernah sekali pesanan yang dibeli sampai kepada saya hampir sebulan dari tarikh pembelian. Patutlah penghantarannya memakan masa yang agak lama, terperanjat saya nama syarikat yang tertera di slip pengeposan adalah syarikat dari Negara China. Paper Blend Stick Pencil  saya menaiki kapal laut untuk sampai kepada saya. Oh!! Sungguh mengharukan!!


No comments:

Post a Comment