Tuesday, May 30, 2017

Majlis Aqiqah Anak Saudara

Majlis Aqiqah anak saudara saya, berlansung di rumah ayah dan bonda. Adik (Uda-Adik ketiga)  mahukan majlis itu dipasang buaian dan dihias supaya kelihatan cantik dan menarik, sebagai seorang kakak saya bersetuju untuk membantu menyediakan buaian yang berkonsepkan taman.
            Sebelum membuat kerja yang melibatkan seni ini, kebiasaanya saya akan membuat carian di internet. Mahu mengambil sedikit ilham untuk dijadikan sebagai panduan.
            Saya menggunakan bahan yang mudah untuk membuat tirai, iaitu
  1.   Menggunakan ampaian kain
  2.    Langsir lama mak
  3.    Jarum dan Benang
  4.   Kertas A4 untuk bunga hiasan


            Setiap perincian yang saya buat, saya akan merujuk semula kepada adik. Memastikan dia berpuas hati dengan hasil kerja saya. Jika tidak, saya akan ubah seperti yang dimahukan.
            Majlis-majlis aqiqah sebelum ini diuruskan oleh adik saya yang kedua. Dia memang sangat mahir dalam menyusun atur dan tatarias, oleh kerana dia terikat dengan kelas hujung minggu, dia pulang pada hari kejadian.

            Alhamdulillah.. Setelelah jerit perih membuat tatarias dan beberapa kali mengubah susun atur, adik berpuas hati, yang hadir ke majlis pada hari tersebut sampai salah sangka, mereka ingatkan ada majlis pertunangan. Mujur ada buaian sebagai tanda di ruangan tengah.



Bunga dibahagian luar itu saya lukis. Tulisan pula saya menggunakan font Words

No comments:

Post a Comment